Doel van het M5 Handboek
Om de M5 aanpak succesvol en duurzaam in te kunnen voeren is het van belang dat de gebruikers vertrouwd zijn met de M5 Methode© en zich eigenaar voelen van de aanpak, een ieder op zijn eigen niveau van verantwoordelijkheid. Daartoe is van belang dat u als gebruikers op elk moment over de nodige up to date informatie en hulpmiddelen kan beschikken. Het M5 Handboek dient ervoor om daarin te voorzien en een succesvolle invoering van de aanpak mogelijk te maken.
Inloggen
De Site Map hieronder geeft een overzicht van de inhoud van het M5 Handboek. Het M5 Handboek staat op een, met een wachtwoord afgeschermde, website. U kunt de door u gewenste pagina hieronder aanklikken. Daarna moet u nog een wachtwoord invoeren. Wachtwoord is: M5methode192
SITE MAP M5 HANDBOEK:
2. Uitgangspunten en denkkaders
3.1 Psychologische aanpassingsmechanismes
7. De Stuurgroep sociale veiligheid
7.1 Rol coördinator Sociale Veiligheid
9.2 M5 Box instructie schooljaarwisseling
11.2 Misdragingen kwantificeren
11.3 Risicoleerlingen classificeren
11.5 Aanspreken en klassenrondes
11.6 Begrenzen bij gedragsproblemen
12.1 Concept Sociale Veiligheidsprotocol
13.2 Stappenplan lastig oudergesprek
13.3 Ouders met een heftige persoonlijkheid
15.1 Uitnodiging informatieavond
15.2 Eerste nieuwsbrief voor ouders
15.3 Conceptbrief na agressie van ouder
16.2 Opstart na de zomervakantie
16.3 De M5 Aanpak (re)vitaliseren
16.4 Richtlijn melding op medewerkers
16.5 Schoolplein als veilig speeldomein
16.6 Checklist strafbare feiten
17.1 Mismatch met de straatcultuur
17.2 Ons oersysteem ziet school als onveilig
17.3 Destructief gedrag inperken
17.4 Oppositioneel gedrag begrenzen
17.5 ASS (autisme) kinderen beschermen
17.6 Hoogwaardige groepsontwikkeling
18. M5 Peiling Sociale Veiligheid